Pris

Nike löparskor

76 produkter

NIKE LÖPARSKOR

Löparskor från Nike är ett säkert val när du vill ha en sko som du verkligen litar på. En sko som inte bara uppfyller – utan överträffar – dina förväntningar på varje enstaka pass. Nike får dig att längta efter att få snöra på dig löparskorna och ge dig ut i naturen. Nike strävar alltid efter att bryta mark genom teknologiska framsteg. Man nöjer sig inte med sina produkter utan strävar alltid efter att göra materialet lite lättare, ventilationen lite svalare, passformen lite skönare och dämpningen lite mjukare och responsivare. Man har en ständig dialog med sina löpare för att lyssna på hur de upplever skon för att utveckla den vidare och säkerställa att den håller samma höga nivå i verkligheten som på pappret. Nike lyssnar även på feedback från den breda kundbasen och gör fler modeller av de skor som är mest omtyckta. Deras flaggskeppsmodell Pegasus har exempelvis fått flera syskonmodeller i Pegasus Turbo, Pegasus Turbo shield, Pegasus trail och Pegasus trail gtx.

BREAKING2

2016 gick Nike ut med ett omöjligt mål – att få en människa att springa ett maraton under två timmar. Ett mål som skulle innebära en kapning av världsrekordet med tre minuter. Projektet döptes till Breaking2 och efter år av noggranna förberedelser var det upp till bevis och det sagolika maratonloppet ägde rum i maj 2017. Eliud Kipchoge sprang i mål på 2:00:25 och var snubblande nära att lyckas med det omöjliga. Det blev trots detta en succé, Nike visade att inget är omöjligt och att ett sub2 timmar maraton inte är långt borta. Loppet blev även startskottet för den omdebatterade kolfiberrevolution som har präglat skovärlden de senaste åren.

NIKE – VÄRLDENS BÄSTA LÖPARSKOR?

Nike var först med att lansera de kolfiberskor som alla elitlöpare idag tävlar i. Den perfekta kombinationen med supermjuk dämpning och ett snärtigt frånskjut har gjort att många världsrekord har blivit slagna. Nike Vaporfly var så överlägsen att många löpare som var sponsrade av andra skoföretag bröt sina kontrakt för att kunna tävla i skon. Andra försökte desperat måla över Nikes logga och hoppas att deras sponsor inte skulle märka något. Idag har skon förfinats ytterligare och är inne i den fjärde generationen.