Byten & Returer


  • Hur länge har man öppet köp/bytesrätt?

    Löplabbet erbjuder 30 dagars öppet köp/bytesrätt för oanvända varor från den dag du mottagit varan/varorna. Varan skall returneras oanvänd, i oskadat skick, med originalförpackning och med etiketter kvar på varan. Vid retur för bad- och underkläder köpta på löplabbet.se har du möjlighet att returnera med eller utan plombering. Viktigt är att alla etiketter och ev. plast sitter kvar på plagget. För att utnyttja öppet köp/bytesrätt krävs även kvitto.

  • Hur gör jag en retur?

    Vid köp i butik: Ta med dig varan och ditt kvitto till valfri butik. (Se förutsättningar för Öppet köp under punkt 4.1). Du kommer att bli återbetalad direkt i butiken. Har du handlat med kort sätts summan in på ditt kort. Det kan ta upp till tre bankdagar, beroende på vilken bank du har, innan pengarna är insatta på ditt konto.

    Vid köp på löplabbet.se: Har du köpt din vara på vår näthandel kan du välja mellan att returnera din vara kostnadsfritt till närmaste butik eller skicka tillbaka den till loplabbet.se. 

    Du kan alltid göra en kostnadsfri retur i valfri Löplabbetbutik. Du behöver ta med dig ditt kvitto som är skickad till dig på din mejl, du kan även hitta ditt kvitto om du loggar in som medlem på loplabbet.se. (OBS! Klarna Faktura eller andra dokument från Klarna AB gäller ej som kvitto).

    Du kan registrera din retur online antigen via din orderbekräftelse om du klickar på Följ min beställning eller via ditt kvitto genom att klicka på Registrera Retur.

    När returen är registrerad kommer en QR-kod skickas till dig via mobil/mejl som du visar upp hos ett postombud när du packat returen. Postombudet skriver då ut fraktsedel och returnerar varan till Löplabbet.

    Packa returen väl i originalförpackningen eller likvärdig förpackning. Produkten ska vara oanvänd och i oskadat skick. Lämna in paketet till ditt närmsta postombud och visa QR-koden.

    Vid retur till loplabbet.se tar vi ut en returfraktkostnad på 49kr.

    Se villkor för retur i butik ovan och för Öppet köp under punkt 4.1.

     

  • Vad har jag för ångerrätt på löplabbet.se?

    Vid köp av varor på löplabbet.se har du 14 dagars ångerrätt. Detta gäller för oanvända varor från den dag du mottagit varan/varorna. Varan skall returneras oanvänd, i oskadat skick, med originalförpackning och med etiketter kvar på varan. Vid retur av underkläder köpta på löplabbet.se har du möjlighet att returnera med eller utan plombering. Viktigt är att alla etiketter och ev. plast sitter kvar på plagget. För att utnyttja öppet köp/bytesrätt krävs även kvitto.

  • Jag har handlat i en Löplabbet-butik med tillgodokvitto/bonuscheck/presentkort. Hur fungerar det vid en retur?

    Returnerar du varor som är köpta med tillgodokvitto/bonuscheck/presentkort får du ett tillgodokvitto på returbeloppet.

  • Jag har valt att betala min order med faktura hur fungerar det vid en retur?

    Vid retur i butik: Du kommer att bli återbetalad direkt av Klarna inom 2-7 arbetsdagar, när returen är registerad. Är fakturan inte betald, kommer fakturan att makuleras när returen görs. 

    Vid retur till vårt loplabbet.se: Din faktura kommer att krediteras 5-7 dagar efter att din order är tillbaka på vårt lager. Du som kund har själv ett ansvar att din faktura inte överskrider förfallodagen. Löplabbet återbetalar ej förseningsavgifter. Därför kan du välja att betala din faktura på förhand och få pengarna tillbaka när returen är registrerad eller vänta med att betala fakturan tills den krediterats och du fått en ny uppdaterad faktura/fakturan är makulerad. Om du kontaktar Klarnas Kundtjänst kan du även få hjälp med att flytta fram fakturan 10 dagar alternativt meddela att du returnerat din order/delar av din order. Klarna kan då pausa din faktura till dess att din retur är registrerad.

    Kontakta Klarna.

  • Vad gäller vid retur när jag handlar badkläder och underkläder på löplabbet.se?

    Varor köpta på loplabbet.se har du möjlighet att returnera med eller utan plombering. Viktigt är att alla etiketter och ev. plast sitter kvar på plagget.

  • Kan jag byta ett par utav mina 3 för 2 produkter?

    Om du vill byta en eller flera produkter i ditt erbjudande "tag 3 för 2", skall ny beställning läggas på löplabbet.se.
    Du blir återbetalad för det som du returnerar och slutsumman på de tre paren justeras när Löplabbet mottagit din retur. För prisjustering av den nya beställningen skall kundservice kontaktas. Du kan kontakta kundservice via kundservice@loplabbet.seSe våra öppettider här › 

  • Hur gör jag en retur/byte med erbjudandet på 3 för 2?

    För retur/byte i valfri Löplabbet-butik:

    • Produkten skall vara oanvända, i oskadat skick med originalförpackning samt kvitto eller följesedel.
    • Returnerar man en del av erbjudandet, så upphör erbjudandet och du betalar fullt pris
    • Om Klarna är använt vid köpet, kommer returen/bytet att korrigeras via Klarna.

    Retur/Byte till löplabbet.se:

    • Lägg en ny order på loplabbet.se, Kontakta därefter vår Kundservice snarast för att en manuell prisjustering ska kunna genomföras i tid
      (kundservice@loplabbet.se).
    • Du kan registrera din retur online antigen via din orderbekräftelse om du klickar på Följ min beställning eller via ditt kvitto genom att klicka på Registrera Retur. Returfraktkostnad på 49 kr tillkommer. 
    • Klarna kommer betala tillbaka för returen samt justera slutsumman när vi har mottagit och registrerat ordern.
    • Betala hela beloppet på fakturan, Löplabbet gör eventuella justeringar i efterhand.
    • Returnerar man en del av erbjudandet, så upphör det och du betalar fullt pris.
    • För prisjustering av den nya beställningen kontakta kundservice.